Remedial Teaching / Bijles Wiskunde / Begeleiding Leervakken

Ervaringen

Met onze zoon van zeventien die moeite had met wiskunde in het examenjaar van het VMBO kwamen we bij de praktijk van Quirine terecht. Kasper heeft hard gewerkt en zich door de wiskunde bijles vertrouwder en competenter gevoeld. Hij begreep wiskunde beter, werkte gericht aan de verschillende onderdelen en is dan ook geslaagd.


Onze zoon in groep 8 van de basisschool heeft dyscalculie. Onderzoek door een praktijk voor leerstoornissen adviseerde onder andere Remedial Teaching waarbij er een persoonlijk advies voor Milan's  manier van leren werd meegegeven. Geen enkel kind is hetzelfde of leert hetzelfde. Bij Quirine zagen we direct het op maat meedenken waarbij er uitgegaan wordt van de specifieke leer en aandachtspunten voor onze zoon. Geen kant en klare methode die toegepast wordt bij dyscalculie maar een op maat gemaakte leerweg waarbij Milan een strategieboek in elkaar heeft kunnen zetten dat hij in overleg met de leerkracht inzet bij het rekenen op school. Het blijft voor hem moeilijk maar de juiste hulpmiddelen kunnen inzetten maken hem zelfstandiger in aanloop naar het voortgezet onderwijs.

Karin Hilverts, Dronten

Het afgelopen jaar is mijn dochter met veel plezier wekelijks naar Quirine toe gegaan voor remedial teaching. Een jaar lang hebben zij samen gewerkt aan de achterstand bij rekenen.

Wekelijks kwamen er spelletjes mee naar huis, waar mijn dochter graag mee oefende en waardoor ze sprongen maakte op rekengebied. Mijn dochter heeft het plezier in rekenen teruggevonden en haar zelfvertrouwen is gegroeid!

Ons contact, als ouders, met Quirine was erg prettig. Met regelmaat hield zijn ons op de hoogte wat haar bevindingen waren en waar aan gewerkt zou gaan worden.

Kortom; wij kijken terug op een geslaagd jaar!

S. Kuper

E-mailen
Bellen
Map
Info